söndag 12 januari 2014

Söndag 12 januari.

I dag, söndag... Soligt och kallt. Några fjuttiga snöflingor dalade ner från himlen i förmiddags och sonen blev alldeles uppspelt. Tyvärr kom det inget att tala om. I morgon har de sagt nu, då kommer snön. Vi får väl se.

I dag ska jag inte göra någonting som jag inte känner för. Maken frågade om jag ville med ut och gå i Guddehjälm med hunden, men det kände jag inte för. Sedan frågade Matilda om jag ville följa med henne ut och fotografera... lät ju skoj, men tyvärr. Jag stannar inne. Känner inte för att gå ut och frysa idag. Jag vill bara vara själv och sitta vid min dator. Kanske kommer jag läsa i min bok... sån är jag. Förvisso skiner solen idag, men jag känner ändå inte för att gå ut. Jag tar min promenad med Kippy senare. Kanske har solen gått ner då... än sen då? Som förskollärare är jag nog ute mer än de flesta. ;-)

I går var vi hemma och hjälpte min pappa lite med en sak. Jag var ute en sväng och såg "min sten"... Min gamla sten, på den lilla ängen utanför vårt hus. Stenen som kändes så stor när man var liten.


Den "enorma" stenen...

Nä, nu ska jag passa på att läsa... Albin har en kompis här, så det är lugnt och skönt. :-)

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna då blir jag glad!