fredag 31 januari 2014

Pulled pork...

Hej hej!

Mitt "andra" blogginlägg kommer handla om mat...

Dottern ska fira sin 19:e födelsedag i morgon (men hon fyller nästa söndag), släkten är inbjuden (farmor, farfar, morfar, farbror med fru, gudmor med familj ((därmed sysslingar)) och min moster med fästman... och så lilla kusinbarnet som moster passar just nu. :-)

Pulled pork är beställd. Burrito dinner, jay!!!
Matilda gjorde själv "pulled pork" härom veckan som blev jättegod. Jag har gjort det en gång tidigare, i min slow coocker, då när vi bodde i Boston. Rätt så enkelt och det blir massor av mat...

Gick till affären för att köpa fläskytterfilé, men killen i charken tyckte jag kunde ta skinkstek istället. Lika bra och billigare dessutom.

Så nu har jag fixat och grejat hela kvällen med denna pulled pork och skickade in den i ugnen strax innan kl 21... läste sedan receptet mer noggrant och såg att den ska stå i ugnen i ca 5 timmar. Jag får väl gå upp vid 2-3-tiden och ta ut den... Klantigt, men jag vill ändå få det gjort... ett moment mindre i morgon.



Recept från Tasteline:

Pulled pork som ugnslagats länge på låg temperatur ramlar fullkomligen sönder när den är klar. "Pulled" syftar på att du drar isär köttet med två gafflar, till möra, trådiga bitar.

   port.

Ingredienser

800 gram  
2 st  
1 st  
1 msk  
1 tsk  
1 msk  
4 msk  
2 msk  
5 st  
1 st  
2 dl  
2 dl  
1 skvätt  

1 kommentar:

  1. Mmmm gott med pulled pork! Jag använder min crock pot ganska ofta på vintern. Men att ställa in den för att stiga upp mitt i natta hoppar jag nog över. Grattis till dottern!

    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna då blir jag glad!