fredag 14 mars 2014

Veckan i Sälen...

Just nu befinner vi oss i Lindvallen, Sälen tillsammans med bästa vännerna Anna och Mikael med familj. Vi har bara med oss ett barn (vilken lyx)...

Route 66... fast en annan. 



Vilken toppen vecka, so far.
Sol varje dag och mellan 5-10 grader varmt.

Vi bor helt fantastiskt, på Ski Lodge precis där liftarna börjar. Allt som händer, händer där.
Vår bil har stått stilla sedan vi kom hit (förutom en nödutryckning till apoteket i Sälenbyn)

Vi bor alldeles vid baren...


Bra "liftträning" för nybörjare...


Vår lägenhet är på 45 m2 och vi är 8 pers. Det funkar bra eftersom Albin fortfarande kan ligga mellan oss i dubbelsängen.

Kidsen har fullt upp på kvällarna. Det är Minecraft för hela slanten.


Albin var väldigt bestämt innan vi kom hit, att han absolut inte skulle åka några skidor.
Men vi valde att inte lyssna på honom, (en liten muta kom på sin plats förstås) utan han var tvungen att prova åka innan han fick bestämma. Och tänk! Han gillade det... jippie!!!

Vädret har varit helt underbart! 

Jag då, mitt pucko... första dagen jag åkte så låg strumpan korvad i pjäxan så det klämde på mitt stackars ben. En svullnad som gör jävulusiskt ont satte mer eller mindre stopp för mer åkning för min del... Gjorde några försök de närmsta dagarna men fick ge upp efter ett par åk. Ska försöka i morgon igen, nu när jag har tagit det lugnt i tre dagar.

I går hyrde jag längdåkningsskidor och gav mig ut i spåren. Ahhh... Det var nog 20 år sedan sist (på rikigt alltså...) Åkte ca 5 km i går och i dag 5 km till.





Bjöd på en praktvurpa i dag inför publik... (första vurpan i år skulle alltså ske i längdåkningsspåret)

Hurtade spänstigt förbi några pensionärer i spåret för att en liten stund senare komma till den första backen i spåret. Av gårdagens åkning visste jag att just den här backen är lurig. Kör plogningsstilen nerför backen... vilket inte var det bästa. Skidorna korsade varandra och jag flög på näsan (bokstavligen) med skidorna under mig. Kunde inte komma upp och det ropade jag till en kille som nu stod längst upp i backen och väntade på att jag skulle resa på mig. Och där stod också alla pensionärer som jag nyss hade åkt förbi. Kan det bli mer pinsamt?
Jag ser killen ta fart och jag tänker att nu hjälper han mig säkert upp, men se... det gjorde han inte. Han svischade rakt förbi mig och försvann... Bara så där...

Lyckade ta mig runt och få av mig ena skidan... Inte det lättaste.
Kunde sedan åka utan problem först 3 km och sedan 2 km.

I kväll ska Anna och jag på Varieté med barnen. En ca 3 timmar lång show. Det ska bli skoj.

Kidsen i baren och bartendern showar...

En bild från After Ski:n där vi har varit nästan varje eftermiddag. Vilket ös!!!


Just nu så är jag och sällskapets minsta uppe på rummet och slappar.

Lägg till bildtext
En bild på vår lägenhet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna då blir jag glad!