tisdag 23 augusti 2011

Hur är det egentligen? (In English further down)

Många undrar hur det är att ha kommit hem till Sverige igen... (och nästan alla förväntar sig att jag ska säga "jätteskoj" eller något liknande.)

Men- jag vet faktiskt inte vad jag känner. Väldigt kluven... 

Klart det är roligt att komma hem till familj och vänner -
och sommarstugan som vi knappt har bott i känns det som. 
(Vårt riktiga hus står just nu tomt och väntar på möblerna. Renovering sker så där är rätt deppigt att vara...)

Men allt har gått så fort sen vi landade för drygt 3 veckor sedan.

Jag har sökt en massa jobb, varit på 7 intervjuer fått anställning och börjar på torsdag. (Hjälp!!! i övermorgon...)

Det ser jag fram emot förvisso, men ångesten över att "vara låst" kommer smygande emellanåt. 
Heltid... och maken ska börja resa mycket i sitt jobb. Det kommer bli trixigt. 
Men kan andra så kan väl vi... :-)

*********************************************************************************

In English: Mixed feelings about "being back home in Sweden again".

 Of course, family and friends are great to have close but I am a little anxious over start working full time. But I´m looking forward anyway to start my new work on Thursday. Can other people do it, I can also!!!

I´ll keep you posted... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna då blir jag glad!