måndag 15 augusti 2011

Jobbigt läge...

This time only in Swedish... (sorry)

Nu ett litet "mellaninlägg", ska återgå till de sista dagarna i USA efter detta...

Jag har ett liiiitet problem.

Har ju nu varit på 6 st arbetsintervjuer på olika förskolor runtom Göteborg.

Jag har förstås "rankat" förskolorna, var jag helst vill jobba och så.

1) Ganska nära, bara motorvägen 10 minuter, förskoleklass...
2) Liiite längre bort, men landsväg ända dit, inga trafikköer, nystartad avdelning... förskola.
3) Även denna på "rätt" sida om tunneln (vi som bor norr om Göteborg vet), förskola
4) Mitt i stan, men gillade mina ev. arbetskamrater, förskola
5) Väldigt nära nr 4, men inte samma "goa" stämning... förskola
6) På andra sidan älven, dock i Göteborgs kommun. Kände mig inte hemma där...


NU till problemet...

Väntar svar från samtliga inom väldigt kort, några i morgon t.o.m.

Men en förskola har redan svarat, i fredags...

Nämligen förskola nr 6... att jag har fått jobbet...

Jag har bett om att få återkomma i morgon tisdag..
Jag vill inte arbeta där, men vågar man tacka nej ifall de andra inte har svarat i morgon?
Förstår ni problemet?

Lite stöttning pliiiis.


2 kommentarer:

  1. Jag förutsätter att det är förskollärartjänster du sökt? Mitt råd är att ha is i magen för marknaden fullkomligt skriker efter utbildade förskollärare!!! Har du blivit kallad på intervju på så många ställen, är utbildad och har social kompetens så skulle jag bli mycket MYCKET förvånad om inte fler arbetsgivare hörde av sig. Om nummer 6 pressar så kan du alltid kontakta de andra och säga att du fått ett erbjudande och vill veta var de står.
    Lycka till:)!

    SvaraRadera
  2. Men vart tog min kommentar vägen?!

    Nåväl, tar det igen då

    Jag håller med föregående talare. Det är så himla viktigt att trivas på jobbet och med sina arbetskamrater. Det är ju där du kommer att tillbringa en stor del om inte största delen av din vakna tid. Välkommen tillbaka och lycka till!

    SvaraRadera

Kommentera gärna då blir jag glad!