torsdag 25 augusti 2011

Trött tröttare tröttast...

Jobbade min första dag i dag.

Gick upp kl 5:30 och väckte lilleman kl 6.
Det var inte helt lätt för den lille stackaren. Han somnade nämligen inte förrän kl 23 i går kväll.
(Dessutom ramlade han ur sängen mitt i natten, fast av det har han inget minne av men jag blev klarvaken...)

Lämnade A på dagis kl 7:15 och kom till jobbet en halvtimma senare.

Dagen var sedan bara bra. Jättemysiga jobbarkompisar och en schysst chef och härliga barn!
Vad mer kan man önska sig?

I morgon är det fredag och jag har fått "äran" att börja kl 9:30... (men slutar 17:15) Tur att farmor kan hämta skrutten i morgon så det inte blir så sent.

Matilda har flängt fram och tillbaka Instön-Göteborg två gånger i dag. Den resan tar väl minst två timmar t/r. Hon kom hem från stan strax innan kl 22 och var trött och hes (?)

Nu säger vi natti natti.

Nya tag i morgon. :o)


2 kommentarer:

  1. Ojojoj, låter som om du verkligen behöver en helg.
    Kul att du hittat ett jobb med bra folk.
    Jisses, Matilda måste ju vara överlycklig med nya boendesituationen. Det skulle jag varit som tånåring. Egen ingång och allt.

    Vi hade tillbaka efter sommaren middag igår på Biagio i Waltham, supertrevligt men skippar det nog nästa år och bara kör kräftskiva. Blir för tätt inpå.

    Nu väntar vi på Irene.

    Trevlig helg!

    Kram,

    Annelie

    SvaraRadera
  2. Tänk att ni är tillbaka till vardagslivet i Sverige redan. Det känns som vi nyss åkte och att ni skulle vara kvar i en hel evighet till. Hoppas det går bra att återanpassa sig :)
    Ps. Hör av dig om du kommer till Stockholm någon gång...

    SvaraRadera

Kommentera gärna då blir jag glad!