måndag 4 mars 2013

Måndag 4 mars

Äntligen måndag!!!

Behöver få lite "vanlig vardag" i mitt liv nu känner jag. Nu har jag varit borta från jobbet i tre veckor och ska vara hemma i två till... Det är inte så kul när dagarna flyter ihop och allt känns som helg, speciellt när vi har haft sjukstuga och inte har gått varken ut ur huset eller ur pyjamasen.

Tyvärr så är det studiedag idag och lilleman är hemma, men frisk och ska leka med en kompis här hemma idag. Äntligen!!! Kanske jag slipper höra "jag har ont i magen" var 10 minut?

Jag har lite lust att städa och fixa i ordning, men bara lite... Kör tvättmaskinsrejset och tvätthögen minskar för varje dag (jippie!) Maken har börjat jobba så smått och i nästa vecka planerar han att göra en jobbresa och jag fick nästan lite panik över det. Nästan samma känsla att vara nyförlöst och pappan ska för första gången sedan hemkomst från BB försvinna ut ur hemmet och lämna den stackars modern ensam med det lilla knyttet...

Kylskåpet gapar tomt, jag har ingen lust att ge mig iväg och handla... Tur att man får matlevererans i kväll från City Gross matkasse, men bröd, mjölk och andra basvaror måste man stå för själv.
Kanske en sista Semla? (om jag ändå ska till affären). ;-)

Hej hej!




2 kommentarer:

  1. Semla och lite annat gott får du unna dig...och är du sällskapssjuk så vet att jag gärna kommer och underhåller dig eller du vill hälsa på :) för står hur du måste känna dig för jag känner massa för din skull och bara det är jobbigt:(
    Kanske Påskpyssla en kväll med för att skingra tankarna en liten stund? Du vet att jag finns :)

    SvaraRadera
  2. Du bör definitivt köpa dig en semla (ät gärna en för mig också)! ;o)

    Kram M

    SvaraRadera

Kommentera gärna då blir jag glad!