måndag 25 mars 2013

Måndag 25 mars

I dag har jag varit hos Onkologen (Jubileumskliniken) och pratat med läkare om hur strålningen ska gå till. Ny information... Mer konkret om vad som händer med kroppen under en strålning. 
Hmmm, "brännskador"på huden och nedsatt lungkapacitet (märks tydlingen mest hos elitidrottare). Detta p.g.a att strålningen kommer träffa en del av, i mitt fall högra lungan. Nu är jag ju ingen elitidrottare och får väl lägga ner tanken om att bli en sådan också... 

Om 6-8 veckor sätter strålningen igång trodde läkaren och informerade mig också om att jag antingen kommer få åka till Sahlgrenska eller till Borås. De enda ställena häromkring som utför strålning. 
Borås- Ja men tjena hallå!!!
Hur sjutton ska man få till arbete och strålning och en körning till Borås? 
25 gånger dessutom!!!
Tillräckligt meckigt om det blir Sahlgrenska. 
Ser framför mig hur jag kör sträckan Ytterby-Torslanda-Borås- Ytterby... :-(

Det blir ett senare problem.

I morgon börjar jag att jobba igen efter 7 veckor hemma. Det känns konstigt och jag är lite nervös faktiskt. Men jag vet att det kommer kännas precis som vanligt om några dagar. 
Klockan ringer 5:30 och bara det är en stor omställning. Jag har ju vaknat kl 7 nästan varje vardag, men inte alltid behövt kliva upp då...

Stora sonen ska lämna lilleman på förskolan i morgon och jag blev lite svettig då han bad mig att sätta upp "kom-i-håglapp" på dörren så han inte ska glömma av lillebrorsan i morgon bitti... Hjälp!!! Hemska tanke. 

Vad mera då?

Jo, i morgon ska jag spela tennis- äntligen. När de ringde från tennisklubben för ett tag sedan och sa att jag "var framme i kön" på tennisskolan så var det precis när jag skulle opereras. Nu är jag redo!!! 
Serena Williams, släng dig i väggen!!! 

Hej hej!


2 kommentarer:

  1. Va roligt mef tennis. Du ska inte vara delvis sjukskriven under strålningstiden? Det är viktigt att du tar hand om dig. Och storebror får sätta lapp på näsan:):) en stor kram till dig från Stina

    SvaraRadera
  2. Så roligt med tennisen! Välkommen i gänget! Om du satsar på Williams så kör jag på Sharapova;-) har hennes racket!
    Kram Lisa

    SvaraRadera

Kommentera gärna då blir jag glad!