torsdag 11 april 2013

Torsdag den 11 april

Ledig idag och först stod frisören på schemat. Jag klipper mig ca 3 ggr / år i normala fall. Det var inte så längesedan jag var hos frissan (28:e december) men eftersom jag har så frissigt hår, fnasigt och eländigt, så fanns det ingen annan utväg än att gå och klippa av det schletna igen... Ett kilo lättare tog jag sen bussen in till stora staden Göteborg.

Vi har två födelsedagar här nu i veckan. I morgon fyller stora sonen 16 och på söndag fyller minstingen  7 år... Herregud, vad åren går...!!! (Så måste man ju alltid säga, eller hur?)

I Göteborg försökte jag hitta något skojsigt att ge stora sonen i present så det blir något litet paket till honom och inte bara pengar i ett kuvert.  Fast han har ju inte önskat sig något än just bara pengar. Det blev några skisspennor ett skissblock och fixeringsspray (att spraya på skissen så den inte svärtar...)
Han är ju vår konstnär, Fabian. :-)

Det är svårt att hitta någon lust att vår-shoppa när vädret är som det är. Det är väl den stora "snackisen" här  nu, vädret... Vårkläderna hänger där med sina läckra (!) 80-talspastellfärger och ropar: "kom och köp mig!!! Det blir snart vår, jag lovar..."

Mycket rea på stan nu. Jag försöker att hålla igen, och det gick bra. Bara 4 pocketböcker fick följa med hem. Det är väl okej?

Matilda har kommit hem från sin resa till Boston. Det är så roligt att hon hade möjligheten att åka över och hälsa på. Och jag var inte orolig en enda gång... :-)

Hon bodde hos sina tre kompisar några nätter på varje ställe. En dag träffade hon min kompis Geri och de tog en lunch.

Jag hoppas jag snart kan åka över igen. Kanske nästa år? Jag längtar så.

Nej, dags att släcka lampan.

Gonatt!

Matilda och Geri i Newton Centre, MA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna då blir jag glad!