lördag 20 april 2013

Boston in my heart...

Det känns konstigt att höra och läsa om bombningen i Boston. Så otroligt tråkigt att "vår" fina, säkra stad har fått ett annat sken över sig. Jag hoppas efter allt detta att staden kommer på fötter igen och fortsätter som vanligt.

Det som känns mest märkligt är att när vi först letade efter hus att bo i, så var vi i Watertown och snurrade. Det var tydligen en programledare på Channel 7 (?) som ville hyra ut sitt fina hus där och vi var intresserade. Dock var hyran lite för hög, så vi letade vidare och hamnade så småningom i grannstaden Newton, som ligger 20 minuter sydväst om Boston.

Newton har under flera år fått utmärkelser som "Säkraste staden i USA"

"Newton has consistently ranked as one of the best cities to live in the country. In August 2012, Money magazine named Newton the fourth best small city to live in America."
(Wikipedia)



The Library till höger.

Och mittemot Biblioteket... Copley Square, inte långt ifrån bombsprängningarna. 

Vi fick klappa brandbilar... Juni 2011
Boston skyline, 4th of July 2011

Vy från en balkong på Newbury St.  
Hancock Place (241 m)

Fabian och Patrik under vår första resa till Boston, Juli 2009

Vi mötte upp med familjen Söderpalm Gordh (grannarna hemma på gatan i Ytterby). De var på "jobbresa" i Connecticut. Här i Boston Public Garden, Juli 2009. 

Vid Government Center, juni 2011

2 kommentarer:

  1. Usch ja! SÅ onödigt. Och ett maraton? Why liksom? Jag fick många frågor om jag var med och sprang men då befann jag mig på Cayman. Men vår kompis sprang och vi ringde givetvis direkt. Han och hans familj hade redan gett sig av återhämtningen eftersom han kom i mål 30 min före.

    Det är mycket på nyheterna om Boston just nu. Jag hoppas de hittar orsaken till VARFÖR de gjorde det.

    Kram kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna då blir jag glad!