måndag 6 maj 2013

Svettning förbjuden!!!

I dag har jag varit på Sahlgrenska för lite förberedelser inför strålningen som sätter i gång på onsdag nästa vecka.

Jag fick göra en CT-röntgen för att exakt markera ut vart och hur strålarna ska riktas mot. Fick ligga med armarna ovanför huvudet i ca 10 minuter, blick stilla. Gissa om det kliade på kroppen...

Blev lite full i skratt när maskinen satte igång. Det kändes som i en science fiction film, där jag befann mig i ett rymdskepp...
Sen fick jag lite ångest och frågade om de kunde upptäcka annan cancer vid den här undersökningen, men det kunde de inte. Puh!

Rymdskeppet...
Nästa gång ska jag gjuta en form eller en slags skena som jag ska ligga i också för att allt ska bli så precist som möjligt. Då ska jag ligga med armarna uppåt i ca 30 minuter... hua!!!

Fick lite tjusiga markeringar ritat på kroppen. Dessa markeringar får jag absolut inte tvätta bort nu under de 9 dagar som är kvar innan första strålbehandlingen. Jag ska undvika att svettas sa dom.. Ja, där ryker väl besöken på gymmet då. Men tennisen tänker jag inte skippa...

Med risk att någon kommer tycka jag är pinsam ska jag ändå visa er hur det ser ut...

Känner mig som en måltavla... 

Annars är allt bra. Jag har varit gräsänka sedan i fredags då maken åkte med svärföräldrarna till Värmland för att hjälpa till med att fälla träd. Sedan for han vidare till Oslo för jobb. Men i morgon kommer han hem. <3 nbsp="" p="">
Hej hej!

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att det kändes skumt att åka in däri... Att ligga still och INTE få röra sig kan inte vara lätt! Du kommer fixa detta galant det är jag helt säker på. Tänker på dig ofta!! Det var längesedan lunchen nu :-( Dags snart igen va? Kram kram <3 /Ann-Sophie

    SvaraRadera

Kommentera gärna då blir jag glad!