söndag 2 februari 2014

Pulled pork forts...

Hej igen!

Nu ska jag rapportera om hur det gick med maten jag skrev om sist. Nämligen "pulled pork".
Det funkade alldeles utmärkt att ta skinkstek (för tillfället 39:95 kr/kg i vår affär) istället för karré ( från ca 79:90 kr/kg) Även skinkytterfilé funkar (vet ej pris men dyrare än skinksteken i varje fall.)

På 1,1 kg fick jag ut så här mycket pulled pork:


När klockan ringde vid 3-tiden på morgonen och jag skulle gå ner och ta ut skinksteken ur ugnen fattade jag ingenting, utan trodde ett tag att jag skulle gå upp och åka till jobbet...

I går hade vi ju släkten här på Burritomiddag. Kanske inte den bästa maten för pensionärer, ha ha...
Vi fick helt enkelt lägga fram kniv och gaffel till de gamla. ;-)

Mer på bordet fanns det: Fajitas på kyckling, mexikanskt ris, guacamole, Quornfärs för vegetarianen, finhackade grönsaker och så det vanliga "tacotillbehören" som riven ost, salsa och gräddfil och så tortillabröd + nachos...

I dag blir det rester för det blev mycket mat över. Inte helt fel en lat-dag som i dag.
(Fast dottern har bokat in mig på ett Bikramyogapass tillsammans med henne... Puh!!! Mer om det senare...)

I går åt jag också den första semlan för i år... jättegod!

Inte nog med det...

Självklart tårta också...


Puh, hur mycket kalorier var inte det på en och samma dag? 

Tur att jag ska köra min "fastedag" i morgon. 

Ser ni förresten enhörningspinatan bakom tårtan?
Den har Matilda gjort själv. 

Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna då blir jag glad!