söndag 2 februari 2014

Bikramyoga

Nu på eftermiddagen var jag på något som jag länge har velat testa, nämligen Bikramyoga.



Det är alltså ett 90-minuters yogapass i 40°c värme och med en luftfuktighet på 40%.
Matilda har gått på denna yoga 4-5 ggr och i dag hakade jag på.

Jag har nog aldrig svettats så mycket på ett pass, det fullkomligt dröp (om oss alla) och inte fick vi lov att torka svetten med handduken (för att det var liksom ingen idé och skulle bara "störa" känslan...) Det var bara att låta det rinna...
Det var först "inte så farligt", men efter en timma var det nästan olidligt... men jag härdade ut och överlevde...

Klassen leddes på engelska av en ung tjej och lokalen var smockfull. Jag har tänjt och bänt och faktiskt så kunde jag på slutet nudda stortårna med raka knän... (ja, jag är den mest osmidiga människan på denna jord...)

Det här kan jag absolut tänka mig att göra om.

Kanske jag kan göra så här om jag fortsätter...

Fotnot: Bilden är från en av Yogi Toes reklamkampanjer och modellen är yogainstruktören Kathryn Budig.

När vi kom hem var vi jättehungriga och var väl förtjänta en rejäl tallrik med:




Ps! Kommentera gärna i bloggen (inte bara på Facebook). Jag blir glad när jag kan gå tillbaka och läsa era kommentarer... (på fb försvinner de ju...) ;-)

2 kommentarer:

Kommentera gärna då blir jag glad!