söndag 16 februari 2014

Söndag 16 feb

Veckan har gått fort, som vanligt. 

Idag kom de två resande barnen hem från Teneriffa. Alltid lite nervöst när de ska flyga hem själva, men det hade gått jättebra. Matilda tar hand om sin lillebror och vi är egentligen inte så oroliga. Matilda träffade en gammal skolkamrat på flygplatsen i Teneriffa och det visade sig att han hade platsen bredvid henne på planet. Vilket sammanträffande! 


Annars har vi haft en bra helg. På fredagen, alla hjärtans dag hade jag ordnat en överraskning åt maken. Det enda han visste var att vi skulle ut och äta, men inte vart. Grannarna följde med och maken blev överraskad när vi stod och "väntade" på bussen och grannarna plockade upp oss med bilen.
Vi åt middag på den bästa Restaurangen (tycker jag),  Trattoria Il Trullo  i vår lilla stad, mest kända för sina goda pizzor.

Lördagsförmiddagen blev väldigt slapp. Vi hyrde en film och låg i soffan och tittade. På kvällen efter middagen gick vi till våra vänner för vin och tjöt. 

Söndagen har också varit lugn, i alla fall för mig. Maken har stått i idrottshallen och sålt fika på en innebandyturnering. 

Jag lagade middag och gjorde för första gången en egen Hollandaissås. Blev sjukt stolt över mig själv. Nu har jag inte super koll på hur en "riktig" hollandais ska smaka, men maken älskade den. Jag tyckte den blev lite för sur (eller besk...) 

Recept: Per Morberg

Ingredienser
250 g smör 3 st äggulor 2 msk äppelcidervinäger 0.5 st citron, saften Salt, efter smak Vitpeppar, efter smak 

Hmm, hade inte riktigt koll på hur mycket sås det skulle bli... Alldeles för mycket för 3 pers... ;-)

Till det: Hälleflundra, potatismos, sparris och räkor. 



I morgon är det äntligen måndag igen!!! Härligt... eller inte. 

Hej hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna då blir jag glad!